Pages

Subscribe:

Labels

22 Aug 2011

Fizz Fairuz hero Stanza Cinta bakal berkahwin tidak lama lagi





PERNAH satu ketika, aktor handalan Fizz Fairuz pernah berkata bahawa sudah tiba masanya untuk dia serius dan terus memandang ke depan tanpa perlu melayan segala kontroversi lagi.


Bukan kerana kecewa, terkilan mahupun serik, sebaliknya pelakon yang terkenal menerusi lakonan bersahaja dalam drama rantaian berhantu, Nur Kasih ini enggan membebankan fikirannya dengan hal remeh yang memenatkan.


Lantas bertemu kembali dengannya petang Rabu lalu, anak jati kelahiran Raub, Pahang ini cuba mengelak daripada bercakap soal kontroversi.








Namun, kesimpulan selepas lama berborak, baik Fizz mahupun Jehan sendiri terpaksa akur dengan hakikat kisah peribadi mereka akan disingkap untuk kongsi bersama masyarakat. Mahu atau tidak, itulah realiti menjadi seorang anak seni.




Celah Fizz, itulah lumrah yang terpaksa ditelannya meskipun jauh di sudut hati, tersembunyi perasaan yang kecewa setiap kali dihambat kisah negatif.


“Awal dulu memang sakit hati juga, tapi sekarang saya sudah rasa macam kalis peluru dengan segala kontroversi atau spekulasi yang datang. Mung�kin ia berkait rapat dengan kematangan diri,” kata Fizz tersenyum.


Terlanjur bercerita soal spekulasi, terbaru Fizz juga bintang drama siri Stanza Cinta yang sedang rancak ditayang�kan di TV3 dikatakan mula beralih arah cintanya. Selepas lebih lima tahun menyemai kasih bersama dramatis Almy Nadia, tidak semena-mena timbul pula khabar angin yang mengatakan aktor popular ini meninggalkan kekasihnya untuk seorang lagi dramatis baru.


Bagaimanapun, sebaik dilontarkan persoalan itu, Fizz hanya tersenyum dan tenang mengatur bicara. Selain menganggap cerita yang timbul adalah isu mengarut, malah aktor berusia 32 tahun ini menafikan sekeras-kerasnya akan dakwaan kononnya dia sudah berpisah dengan Almy.


“Memang saya pernah dengar cerita-cerita ini daripada teman dan kenalan namun tidak langsung saya ambil peduli. Bukan kerana tidak gusar atau mengambil mudah sebaliknya saya malas dan penat untuk melayan kisah yang tidak betul seperti ini. Entah dari mana dan sumber mana yang menyebut tapi hakikatnya saya tak pernah pun memutuskan hubungan dengan Almy.


“Kami sudah lebih lima tahun bersama dan mustahil untuk saya melepaskan Almy begitu saja. Kami sudah serasi bersama dan kenal antara satu lain. Malah, sekarang pun saya sudah bersedia untuk membawanya ke peringkat yang lebih jauh kerana sebelum ini masing-masing sibuk dan gigih mengukuhkan nama.


“Insya-Allah kalau diberi rezeki dan keizinan, saya akan mengakhiri hubungan ini dengan cara yang baik tidak lama lagi,” katanya yang enggan mengulas lebih lanjut.








PROFIL


NAMA SEBENAR: Mohd Fairuz Zainal Abidin
TARIKH LAHIR: 22 Oktober 1979
USIA: 32 tahun
TEMPAT LAHIR: Raub, Pahang
KERJAYA: Pelakon dan pengacara
FILEM: Gerak Khas The Movie, Orang Minyak, Anak Halal dan Nur Kasih
DRAMA: Stanza Cinta, Mentari Corporation, Peluang Kedua, Puteri, Famili Ceria, Dua Hati, Kaizer, Kaber Hero Kaber Zero, Anak Betong, A.D.A.M, Kekasihku Seru ,Nur Kasih
Program televisyen: Oh Rupanya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...