Pages

Subscribe:

Labels

26 May 2013

FAST & FURIOS 6 LEBIH AKSI , BERDEPAN KAPAL TERBANG & KERETA KEBAL




Bagi anda yang mengikuti francais Fast And The Furious, kehadiran sekuel keenam filem ini sememangnya dinanti-nantikan. Apatah lagi, seawal Februari 2010, pelakon dan juga penerbit Vin Diesel telah mengumumkan bahawa perancangan untuk filem keenam dalam francais telah dimulakan.
Bagaimanapun penggambaran filem arahan Justin Lin ini hanya bermula pada Julai 2012 di London, England.

Mengekalkan barisan pelakon utama francais terdahulu seperti Vin Diesel, Paul Walker, Jordana Brewster, Tyrese Gibson, Chris Bridges, Matt Schulze, Sung Kang, dan Dwayne Johnson, filem kali ini turut menampilkan pesaing baru seperti Luke Evans, Joe Taslim, serta kehadiran semula Michelle Rodriguez.
Menariknya, tidak hanya memaparkan babak perlumbaan kereta semata-mata, siri kali ini ibarat ‘buku bertemu ruas’ apabila geng Dominic akan bertemu lawan yang setanding.
Apatah lagi, Dom yang berperang dengan emosi sendiri apabila melihat wanita yang dicintai dan disangka telah mati iaitu Letty, bersama-sama dengan Shaw – musuh yang ingin dijejakinya.
Sejak dari mula lagi penonton akan disajikan dengan perlumbaan kereta yang hebat. Bukan sahaja dengan kereta-kereta mewah, bahkan kereta yang telah diubah suai seperti kereta lumba di litar. Perlumbaan dahsyat itu lah yang akan membuatkan penonton ngeri dengan setiap perlanggaran dan pertempuran yang dihadapinya.
Pertarungan dengan kapal terbang
Tidak hanya pertempuran kereta, penonton juga akan disajikan dengan pertempuran antara kereta dan kapal terbang, yang tentunya lain daripada yang lain. Tentunya, penonton sudah biasa melihat perlumbaan kereta dengan trailer atau lori, tetapi perlumbaan antara kereta dan kapal terbang, serta pertempuran yang berlaku saat kapal terbang tersebut hendak berlepas adalah sesuatu yang menarik untuk dilihat.
Biarpun terasa landasan tersebut terlalu panjang, namun setiap detik yang berlalu semasa pertempuran dan usaha geng Dominic menyelamatkan cip tersebut akan membuatkan penonton terasa debarannya.
Kembali ke jalanan
Kisah Fast and Furious 6 bermula selepas peristiwa Fast Five. Penjenayah profesional Dominic Toretto dan krewnya kini kaya-raya tetapi rekod jenayah mereka menjadi penghalang untuk pulang ke negara kelahiran sendiri.
Sehinggalah ditawarkan peluang oleh agen US Diplomatic Security Service Luke Hobbs yang berjanji akan membersihkan rekod mereka sebagai balasan untuk menumpaskan sebuah kumpulan pemandu upahan yang diketuai Owen Shaw.
Shaw merupakan seorang bekas pegawai special forces British. Orang kanannya adalah Letty Ortiz, kekasih Dominic yang diingatkan telah meninggal dunia.
Fast and Furious 7?
Tidak menunggu lama untuk memberi bayangan mengenai sekuel ketujuh filem ini, Diesel yang turut memberikan bayangan mengenai sekuel seterusnya telah menyelitkan sedikit babak Fast and Furious 7 pada pengakhiran filem ini.
Bagaimanapun, disebabkan masalah cuaca di lokasi-lokasi penggambaran, produksi untuk filem ketujuh hanya akan bermula selepas berakhirnya Fast & Furious 6. Tetapi bukan lagi di bawah arahan Lin, tetapi tugas tersebut difahamkan akan diserahkan kepada James Wan, anak kelahiran Kuching, Sarawak yang terkenal dengan filem seram Saw.
Justeru, bagi melihat hasil terakhir Lin, jangan lupa saksikan filem Fast and Furious 6 di pawagam.
- SINAR HARIAN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...